Op analytische, data-gedreven en pragmatische wijze lichten we je onderneming door en adviseren we bij het optimaliseren van de bedrijfsstructuur. Dit doen we met senior experts uit verschillende vakgebieden. Vervolgens identificeren, kwantificeren en prioriteren wij voor jou als ondernemer in welke onlinekanalen het groeipotentieel en uitdaging zit.
Een groeiversnelling voor een e-commercebedrijf vraagt om een strategische én pragmatische aanpak en bestaat globaal uit 3 fasen:
1. Analytische fase – waar staan we?
2. Strategische fase – welke slimme groeistrategie is denkbaar?
3. Praktische fase – uitvoeren, testen en optimaliseren
We beginnen met meten, analyseren en optimaliseren. Daarna bouwen we een groeiplan dat werkt voor jouw situatie. Vervolgens zetten we het groeiplan om in acties die we continue verbeteren. Het is geen standaard marketingplan, maar een gestructureerd
groeitraject op maat dat echt gericht is op schaalbare groei en winstgevendheid.
De resultaten bij eerder afgeronde trajecten zijn veelzeggend: een gemiddelde omzetgroei van 55 – 65% in de eerste drie jaar!

Fase 1 - Doorlichting en optimaliseren fundering (“growth audit”)
Doorlooptijd circa 2 – 4 weken
Ervaring leert: je onderneming is pas echt schaalbaar als de fundering in orde is. In deze fase analyseren we wat de huidige performance is en waar de bottlenecks en kansen liggen.
Onderdelen
1. Technische en functionele scan van de webshop / platform
Snelheid, UX, mobiel, checkout flow, bugs
CMS / platform (custom-built of standaard pakket)
2. Conversie optimalisatie (CRO-analyse)
Funnel-analyse; hoe converteert je verkeer, waar haken de bezoekers af?
3. Marketing performance review
Welke kanalen presteren wel en welke niet?
SEA, SEO, social, email, marketplaces
Marketingplan en agenda
USP’s
Branding
4. Financiële metrics
CAC versus CLV (customer acquisition cost versus customer lifetime value)
Marge per kanaal / productgroep
KPI’s
Retourratio
Logistieke kosten
5. Organisatorisch / intern
Teamcapaciteit – zijn de juiste professionals, partijen en systemen voor groei aanwezig?
6. Operationele analyse
Assortiment
Inkoop (private label)
Klantenservice
Logistiek
Finance
7. Markt- en concurrentieanalyse
Fase 2 - Groeistrategie & kanaalmix
Doorlooptijd circa 6 – 8 weken
Nu we weten waar de onderneming precies staat, gaan we identificeren en kwantificeren waar de groeikansen liggen, strategisch én kanaal-technisch. We ontwikkelen een strategisch groeiplan, gericht op schaalbare kanalen met gezond rendement. In deze fase worden externe senior professionals ingeschakeld voor het maken van diepgaande scans.
Kanaal-mapping en groeipotentie
SEA-scan (campagne settings en performance, Search, Shopping)
SEO-scan (technische SEO, content, autoriteit)
Social media-scan (doelgroep, concurrentie, kernwaarden, identiteit, content, social advertising)
Email-scan (automation, segmentatie, flows, personalisatie)
Market places-scan (Bol, Amazon)
CRO-scan (data- en funnel-analyse, A/B-testen, klantreis-optimalisatie)
Kanaalprioritering
Eisen: schaalbaarheid, marges, ROI, benodigde resources
Mix bepalen: push (social) versus pull (Search) versus retentie (email)
Presentatie van eindanalyse / strategisch groeiplan
Presentatie aan opdrachtgever van eindanalyse / strategisch groeiplan
Strategisch groeiplan per kanaal, inclusief prioritering en groeikwantificering
Tijdhorizon: 2 - 3 jaar
Prioritering op basis van impact, rendement, potentie en snelheid (quick wins / laaghangend fruit) versus lange termijn)
Targets en KPI-dashboard
Fase 3 - Uitvoering, testen, schalen en optimaliseren
Doorlooptijd circa 3 – 6 maanden
In deze fase gaan we live met het strategische groeiplan; we gaan alles nauwkeurig meten, continue bijsturen en verbeteren. We gaan significante waarde aan de onderneming toevoegen.
Onderdelen:
Implementatie groeiplan
Aanstellen van ‘groei-team’
Uitvoering van groeiplan via wekelijkse / tweewekelijkse sprints
Periodieke meting van de performance aan hand van KPI’s
Continue optimalisatie en analyse
Wat werkt wel / niet?
A/B-testen
Data-gedreven dashboarding
We sturen op KPI’s in een dashboard
Goede rapportage-structuur
Deze fase kent een actieve executie van circa 3 – 6 maanden met regelmatige check-ins. Daarna blijft de focus op een continue optimalisatie.
Kostenindicatie
Een adviestraject voor optimalisatie en groei duurt 3 maanden en kost circa € 10.000 – 15.000.